Land van de kokosnoten - Reisverslag uit Delhi, India van paulien en daniel - WaarBenJij.nu Land van de kokosnoten - Reisverslag uit Delhi, India van paulien en daniel - WaarBenJij.nu

Land van de kokosnoten

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg paulien en daniel

03 Augustus 2009 | India, Delhi

De tijd veel te snel voorbij! We zijn al op de helft van onze reis en nog maar 1 weekje in India te gaan. We waren vanmiddag alle foto's terug aan het kijken (inmiddels 270), wat hebben we in korte tijd toch veel leuke dingen gedaan, moois gezien en plezier gemaakt! En jaja, zonder ziek te zijn!

Met het vorige verhaal waren we gebleven in Panji. We hebben daar nog een ontzettend leuke tour gemaakt door een spicefarm met een heerlijke zuid-indiaase lunch. Voor de mensen met slaap problemen: neem een stukje verse nootmuskaat! Maar niet te veel want dan wordt je nooit meer wakker... Zo leer je nog een wat ;) Die avond hebben we ons vermaakt met een 'dinner cruise'. Erg leuk met een host die ging zingen, vervolgens mensen uit het publiek (20man die heel stil in een kringetje op plastic stoeltjes zaten)vragen om mee te zingen! Na het gezang moest er gedanst worden, gelukkig zijn wij niet te verlegen en hebben we heerlijk tussen de hossende en klotsende (van het zweet) Indiers mee gedanst.

Donderdag hebben we het vliegtuig naar Cochin genomen. Cochin is een van de toeristen trekpleisters van de provinci Kerala. De letterlijke vertaling van Kerala is: Land van de Kokosnoten. Dat is niet voor niets, ieder huishouden heeft zo ongeveer 50 palmbomen in de tuin staan! En waar geen mensen wonen groeien er nog veeeel meer! Toch is de prijs van een kokosnoot het hoogst in Kerala... Cochin is een heel leuk klein, toeristisch vissersdorpje. De eerste avond belandden we dan ook gelijk in een visveiling van de zojuist gevangen vis. De volgende dag hebben we de vissers vanaf een vlonder mee geholpen om de enorme netten binnen te halen, helaas een schrale vangst. ‘s Avonds kon een heerlijk gebakken visje natuurlijk niet uit blijven. Tijdens het eten werden we nog even overvallen door een enorme stortbui. Opvallend genoeg vallen tot nu toe de meeste buien als wij aan het lunchen of avondeten zijn, heel gunstig :) Vanuit Cochin hebben we een tocht op de 'backwaters' gemaakt. We werden met een bus naar een rivier gebracht, waar we in een 'houseboat' een stuk gingen varen. We waren omringd door palmbomen en vissersbootjes, een prachtig gezicht. Na de lunch werd het tijd voor het echte werk. Met kleine bootjes gingen we de smalle kanaatjes in. De kanaaltjes leidden ons langs verschillende huisjes aan het water. Regelmatig kwamen we langs vrouwen die de was aan het doen waren of een lekker badje namen. Nog geen 50meter later zagen we een enorme slang in het water!

Zondag was het weer tijd om te vertrekken uit Cochin. We namen 's morgens de taxi naar het busstation waar vanaf half8 bussen naar Kumily zouden we vertrekken. Om 8.15 vertrok onze 'Super de luxe' bus naar Kumily waar hij om 2uur aan zou komen. Voor Indiaase begrippen inderdaad een luxe bus! Tijdens de busrit werden we verrast door de omgeving, deze was veranderde in een berglandschap! De reden dat we naar Kumily zijn gegaan is het gigantische Wildlife park 77km3. Dat het zo groot is maakt het natuurlijk wel lastig om 1 van de 47 tijgers te spotten, maar we gingen met goede moed op pad! Voor maandag hadden we een 'Bamboo rafting' tour geboekt. Gewapend met grote sokken tegen de bloedzuigers, 2gidsen en een 'official' met geweer gingen we van start. Even voor de duidelijkheid, bamboo RAFTING was misschien niet de goede naam. Het was meer hiken met bamboo Peddelen. Na een uurtje stevig door stappen moesten we ineens rennen achter onze guide aan omdat er in de buurt olifanten gespot waren en die mochten wij natuurlijk ook niet missen! Het was van gote afstand en tussen de bosjes... maar we hebben ze gezien! Moe maar voldaan kwamen we smiddags weer terug, het was een prachtige tocht!
Dinsdag hebben we kennis gemaakt met Lucky. De olifant die ons 2uur lang ontzettend heeft vermaakt! Eerst mochten we een uurtje op haar rijden, we hadden een speciaal pakket inclusief fotoshoot, dus een mannetje van daar heeft een uur lang vanuit alle mogelijke hoeken en gaten foto's gemaakt! Vervolgens kregen we een informatie praatje en lieten ze allerlei commando's zien. Hierna werd het pas echt leuk, ze heeft ons een geweldige douche gegeven!

Woensdag hebben we weer in het park doorgebracht met een Jeep Safari. Eerst een heel stuk door de jungle gereden om vervolgens weer een prachtige hike te maken! Daniel voelde zich net Rambo toen we door de stromende regen door de oranje modder liepen en toen nog een rivier moesten oversteken! Doodop en onder de bloedzuigers kwamen we na 3uur weer terug bij de jeep, waar een heerlijke lunch op ons stond te wachten Weer hebben we olifanten kunnen zien, en weer moesten we er voor rennen, maar dan nu berg op!!!
Vrijdag zijn we met taxi en trein vertrokken naar Trivandrm, de zuidelijkste grote stad van India en tevens de hoofdstad van Kerala. Een vieze, stoffige en drukke stad. Van hier zijn we zondag naar Delhi gevlogen. Het is hier voornamelijk erg heet! Morgen gaan we alle bezienswaardigheden van de stad bewonderen!

Groetjes Paulien en Daniel

• 03 Augustus 2009 - 14:32

Anneke:

Jongens, wat heerlijk dat jullie zo genieten.
    De foto's zijn prachtig en spreken voor zich.
    veel liefs en tot mails

• 07 Augustus 2009 - 09:52

Sanne:

Ik ben echt jaloers!
    Een ritje op Lucky lijkt me echt geweldig.
    Ik ben niet zo van de koude douches, maar zo wil ik er ook wel een.
    Ik ben helaas op vakantie als jullie terug komen en afstuderen, maar 3-9 ben ik er weer en dan gaan wil ik al jullie verhalen horen.
    Dikke kus

• 09 Augustus 2009 - 18:28

Maartje:

waaah leuk man!! wat een schattige olifant, lijkt me wel raar om naast zo´n enorm beest te staan, wel een geweldige ervaring! nou mooierds, geniet nog even van jullie laatste weekje! dikke zoen