Paulien, het gat in Daniels hand! - Reisverslag uit Indore, India van paulien en daniel - WaarBenJij.nu Paulien, het gat in Daniels hand! - Reisverslag uit Indore, India van paulien en daniel - WaarBenJij.nu

Paulien, het gat in Daniels hand!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg paulien en daniel

18 Maart 2009 | India, Indore

En zo hoort het ook, toch dames!? :) Voor mijn onderzoek moet ik mij nu eenmaal mengen met de plaatselijke bevolking en daar moet ik mijn kleding natuurlijk wel op aanpassen! Niet dat het veel uit haalt hoor… Eerst word je aangekeken als: hé daar gaat een witte in rare kleren! En nu is het: hé daar gaat een witte in een Indiase jurk! Maar volgens Shobha accepteren ze mijn aanwezigheid toch makkelijker in een Indiase jurk.

Zoals je op te foto kunt zien worden de interventies van Paulien haar onderzoek niet erg professioneel aangepakt. De ‘Barrier’ met latjes die los hangen, spijkers die uit steken etc… Ze zijn in leuke kleuren geverfd, maar denk maar niet dat ze binnen de lijntjes kunnen kleuren! In Nederland volkomen onacceptabel, hier goed werk geleverd… Aan het ontwerp van de ‘Playpen’ is ook te zien dat ze er niet veel kaas van hebben gegeten, de spijltjes zitten zo ver uit elkaar dat het kind er gemakkelijk door heen kan kruipen. Gelukkig hebben we inmiddels een andere timmerman, er is dus goede hoop voor de Barriers en Playpens die nog komen!

Ook zijn we voor het eerst uit eten geweest, met onze nieuwe vrienden Mahish en Bawikha. Dit zijn vrienden van Shobha en Shekhar die ons eerst mee hebben genomen naar een soort van spirituele avond van 'Arts of living' (iets met veel hoooooooooooommmmms en puffen en ademen). Vervolgens zijn we naar hun vaste Club gegaan, een voor indiaase begrippen een zeer sjieke toko (ook voor onze begrippen trouwens)! Er was een zwembad, tennisbanen, sauna, fitness, pooltafels, goktafels, etc. En je kunt er ook nog eens heerlijk eten, waar we dan natuurlijk dankbaar gebruik van maken.

Mahish en Bawikha hebben ons een winkeltje laten zien: Daddy’s kitchen! Ze hebben hier echt alles wat we de afgelopen maand een beetje miste! Met name: vlees! Ze hebben worstjes, salami, tonijn uit blik, kip nuggets, verschillende soorten vis, kip burgers en nog veel meer! Wel allemaal ingevroren, maar dat is wel verstandig in deze warmte!

Verder heeft Daniel zijn leraar trots gemaakt….We hadden voor het vak AI (artificial intelligence) opdrachten gekregen, alleen was daniel op die dag ziek, dus naar de leraar vragen wat we moesten doen, zijn antwoord: “tja doe maar wat, iets wat je leuk vindt en waarvan ik kan zien dat het goed is….” Lekker vaag dus, maar goed dan maar een beetje aan prutsen met mijn nieuwe buddy op de uni Kirti. En wat blijkt, helemaal super, Kirti was razend enthousiast, hij had de leraar nog nooit zo vrolijk gezien! Dus we hebben weer punten gescoord!

Komende zondag groot feest bij de Gupta’s, hun 2de huis is klaar en moet spiritueel ingewijd worden. Kan paulien weer een nieuwe jurk voor kopen….. pfff om moe van te worden :)

Groetjes Paulien en Daniel


Ons adres:
40 Aditya Nagar
AB road
Near Bhanwas Kuan
Indore
452017
India

  • 18 Maart 2009 - 06:52

    Barbara:

    Heeeey Big spenders!!!vooral zo doorgaan, geld moet rollen!! en als het even kan, het geld van een ander.. hahaha!
    puike foto's, leuk!
    fijn om te lezen dat het goed gaat daar en dat jullie plezier hebben!
    weer helemaal op de been? geen batterijen met medicijnen meer die je in moet nemen? ik hoop het!
    hier alles okee, zonnetje begint eindelijk door te breken, dussss... ik proef de lente... joepie!!!
    we missen jullie!

    dikke kus barbara

  • 18 Maart 2009 - 07:56

    Menno:

    Zo te horen bevalt het best goed daar. Ik krijg eigenlijk helemaal zin om ook te gaan. Wie weet lukt dat nog eens in de toekomst. Hou ons op de hoogte, het is erg leuk om een beetje te horen wat jullie allemaal uitspoken.

    Groeten,

    Menno

  • 18 Maart 2009 - 08:55

    Helen Kersten:

    Nieuwe jurk, nieuwe jurk, je gaat helemaal los daar. En Daniel, moet die ook geen jurk, of is een geverfd hoofd al genoeg opsmuk voor een man. Jullie begrijpen het niet: die playpen is niet voor kindjes maar voor vervelende volwassenen. Wat ontbreekt is het deksel. In Nederland begint de lente een beetje in de lucht te komen. Met jas en das op een terras, weer eens een heerlijke wandeling. Ben afgelopen zaterdag met Ronja (moeder Renee) naar Kijkduin gelopen en weer terug natuurlijk. Gezellig hapje gegeten. Niet op het terras dat is 's avonds nog te koud. Dag lieverds tot de volgende keer

  • 18 Maart 2009 - 18:34

    Guus:

    Eindelijk vlees,dat was ook wel hard nodig, zeker voor daniel. En dan die jurken paulien wat een openbaring. zo te zien moet er nog heel wat gebeuren aan de playpen of zijn het zo dikke kinderen. Ben blij voor jullie dat het weer goed gaat groetjes en een dikke kus

  • 20 Maart 2009 - 20:41

    Mark:

    Lientje! Goede jurk! Ik ben het ook eens met Helen.. Daniel moet ook maar eens een Jurk aanpassen.. dat hebben ze daar toch ook!? Met van die Aladin schoenen eronder haha.. Maar ik hoorde van Papa dat alles goed gaat.. veel ziek.. balen .. maar wel weer mooie ideeen!! Dat doet me deugt! Houd ik wel van. Ben benieuwd... ik spreek jullie binnenkort wel weer over skype. X

  • 26 Maart 2009 - 07:40

    Mathe:

    Ey leuke jurken :)!

  • 26 Maart 2009 - 11:24

    Hans Ip:

    en daniël, heb je die jurk ook al aan gehad ;)

    ik zal je ff bijpraten over de lente-competitie:

    2 gespeeld, 6 punten !! gisteren van de monicks gewonnen met 2-1 en vorige week 4-0 van fc bijbal en co.. en je vervanger is topscoorder;p

    nog een fijne tijd samen

    x Hans

  • 28 Maart 2009 - 14:59

    LP:

    Ik weet het zo net nog niet, maar om de een of andere reden lijkt het met best vertrouwd om Daniel in een jurk rond te zien lopen.

    Nu nog een lange baard erbij en je kunt zo weer terug naar de visserstraat :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Indore

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2009

Jomsom trek

10 Augustus 2009

Goodbye India!

03 Augustus 2009

Land van de kokosnoten

20 Juli 2009

Spookstad in Monsoon

15 Juli 2009

Nat in Bombay
paulien en daniel

Actief sinds 02 Jan. 2009
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 31850

Voorgaande reizen:

10 Februari 2009 - 26 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: