Hot, dry, and dusty, summer has began - Reisverslag uit Indore, India van paulien en daniel - WaarBenJij.nu Hot, dry, and dusty, summer has began - Reisverslag uit Indore, India van paulien en daniel - WaarBenJij.nu

Hot, dry, and dusty, summer has began

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg paulien en daniel

14 Mei 2009 | India, Indore

De zomer is nu echt begonnen hier in Indore, het is dan ook errug heet!! (+40 graden) Deze hitte heeft tot gevolg dat we iedere nacht onder de Airco slapen, wat mevrouw Gupta bijna een hartaanval bezorgde bij het zien van de energierekening. Verder zorgt het hete weer voor droogte en een drastisch te kort aan water in Indore. Helaas is op dit gebied ook het verschil in arm en rijk goed te merken. Terwijl er mensen sterven van uitdroging wordt bij ons in de straat elk tuintje netjes iedere dag flink gesproeid en de auto’s mooi schoon gewassen! Aan de ene kant gelukkig en aan de andere kant vervelend, wordt het zwembad van de club van Bavika en Mahish niet meer gevuld/gezuiverd vanwege het tekort aan water. Nu is onze enige echte verkoeling die we konden krijgen niet meer mogelijk! Ook douchen biedt namelijk geen verkoeling meer, aangezien de leidingen verwarmd worden door de constante zon! Het enige wat we kunnen doen is veel (ijs) koffie drinken bij de Cafe Coffee Day, waar de airco vol aan staat!

We zijn ook eindelijk op stap geweest, en hebben Indore onveilig gemaakt met onze buitengewone dansstijl! Toch blijkt maar weer dat we nog niet helemaal ingeburgerd zijn in India, wie gaat er namelijk voor het stappen uitgebreid eten??? Natuurlijk die Hollanders, stom stom stom. Eten gebeurd hier namelijk tijdens het stappen!!! We zijn naar het mega luxe Sajayi hotel geweest, the place to be in Indore. Naast 4 verschillende restaurantjes hebben ze 2 lounge barretjes, 1 bowlingbaan, 2 zwembaden en 1 “geweldige” disco! Eerst zijn we dus uitgebreid uit eten geweest, heerlijke Kebab Platter gegeten, om vervolgens de lounge bar in te duiken. Dit geintje (entree lounge bar) koste ons wel 700 roepies (een godsvermogen hier), niet wetende dat we daarvoor de hele avond snacks konden eten…… Uiteindelijk zijn we ook nog even de disco in geweest, wel raar een stad met 2,2 miljoen inwoners en dan zijn er maar 25 aanwezig in DE disco van de stad.

Afgelopen weekend zijn we bij Bhavika, Mahish en de kids gebleven. We zijn weer bij hun vaste club geweest, waar Mahish Daniel heeft verslagen met badminton. Gelukkig was er de volgende dag tijd voor revanche en kon Daniel op zijn beurt Mahish verslaan. Het zwemmen zat er helaas niet in, dus het terras met hapjes en drankjes was wat restte voor Paulien. Na de club, zijn we weer naar een bruiloft geweest, we hebben inmiddels meer bruiloften in India bezocht, dan we ooit hebben bezocht in NL! Er waren wel 1000 gasten, en de bruid en bruidegom maar handjes schudden…. Helaas geen bar aanwezig, maar wel een heerlijke Lasagne gegeten!

Groetjes Paulien en Daniel

• 15 Mei 2009 - 11:09

Floor:

Mooie verhalen weer! Hitte lijkt me wel vermoeiend, veel succes. Doen jullie ook nog wel iets aan jullie scripties :P XXX

• 15 Mei 2009 - 11:44

Hans Ip:

was ik nog vergeten te zeggen, maar leuk dat je alles zogoed in de gaten houdt!!

nog veel plezier!

• 19 Mei 2009 - 17:38

Arno:

Hey daar!
    leuk deze verhalen te lezen! Maar volgens mij doen jullie alleen maar slapen en eten. Ziet er trouwens wel erg gezellig uit.
    Vooral mee doorgaan en veel plezier.

de mazzel uit Huizen

• 28 Mei 2009 - 14:22

Groeten Uit Arnhem :

Hey wereldreizigers,

Ik zie dat mijn wederhelft al een mooi uitgebreid verhaal heeft geschreven.
    Wou ik graag nog wat aan toevoegen……zie je markt voor ons in India haha.
    Ga zo door en we lezen (kijken de plaatjes) trouw!! :)

Liters