Take it easy! - Reisverslag uit Indore, India van paulien en daniel - WaarBenJij.nu Take it easy! - Reisverslag uit Indore, India van paulien en daniel - WaarBenJij.nu

Take it easy!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg paulien en daniel

17 Februari 2009 | India, Indore

We zijn inmiddels redelijk gewend aan de Indiase levensstijl: Take it easy! Al taken ze het soms wel iets tè easy… Zoals vanmorgen, Daniel zou om 9 uur met Dr Gupta meerijden naar Batchmaster voor zijn eerste werkdag. Nadat er om half 11 nog geen ‘driver’ was heeft hij het heft zelf maar in handen genomen en nam de taxi, dit ging een stuk vlotter. Paulien zat ondertussen van half 10 tot 13.00 (werd uiteindelijk 14.00) te wachten op Nisha (andere student in het onderzoek), die het vandaag ook erg easy aan deed!

Een andere levensstijl die wij wel zeer waarderen is het fantastische eten! Vandaag hebben we gesmuld van een super chicken curry (vers bezorgd)! Very ‘plane’ maar voor ons toch echt erg ‘spicy’. Ook het vegetarische eten van mvr Gupta vinden we erg lekker. Zoals de meesten zich kunnen voorstellen geniet Daniel hier nog net wat meer van dan Paulien, of zit hij gewoon een beetje te slijmballen bij mvr Gupta..?¿

De studyroom in het ziekenhuis waar Paulien haar onderzoek doet, is beter te omschrijven als een veredelde linnenkamer. Misschien is dit omdat het ook daadwerkelijk de linnenkamer van de burn unit is, versierd met een klein bureautje en een plastic tuinstoel erbij. Shobha (begeleidster) is heel vriendelijk en spreekt zeer goed Engels. Ze woont aan de overkant bij de Gupta’s, dus Paulien kan iedere dag met ze meerijden en (hopelijk na morgen ook nog) verzorgen ze haar lunch. Verder is Shobha een prima gids en heeft goed door dat wij Nederlanders anders zijn dan zij.

Daniel doet zijn onderzoek bij Batchmaster (software bedrijf) waar de inrichting doet vermoeden dat we terug zijn gekeerd in het jaar 1950. Mooi bruin is niet lelijk, ook niet wanneer alles verkleurd is naar geel-bruin! Van ergonomie hebben ze ook nog niet gehoord want mensen moeten daar 9 uur lang op plastic tuinstoelen werken…. Ook aan hygiëne doen ze niet echt, na het typen van een mailtje zijn je vingers zwart. Maar wederom zijn de mensen zeer vriendelijk en behulpzaam!

Tevens hebben we inmiddels Indiaase mobile nummers, dus jullie kun ons ook mobiel bereiken!!

Paulien = +919752565081
Daniel = +919179229340

Daniel en Paulien

• 18 Februari 2009 - 08:37

Twan:

poehee, wat een contrast, huisje, tuintje -> De straten van...

Wel vet!

• 19 Februari 2009 - 08:56

Jerome:

Hej PaulienSan!

Ziet er allemaal spannend uit! Mooi dat jullie jezelf al een beetje geinstalleerd hebben! Die San zomaar beetje rijden in dat indiase verkeer? Take it easy, volgens mij kan je dat ook scharen onder levensmoeheid? Dangerous Shit! Ik schrijf hier vanuit mijn heerlijke ergodynamische stoel, zitten jullie nog een beetje lekker op je plastik tuistoelen? Van het weekend vette Indiase film gezien, Slumback Millionaire! Is in het engels maar gaat over India en is gespeeld door Indiase mensen, moet je daar ook kunnen zien in de bios!
    Verder alles goed hier, volgende week krijgen we de keys van ons huisje!

Geniet van de curries maar vergeet niet de recepten op te schrijven, ik ben er gek op!

Groetjes,
    Jeroen

• 19 Februari 2009 - 08:59

Helen Kersten:

Take it easy: waar heb ik dat eerder gehoord. Oh ja van Renee, van Anneloes, van Frank, van ......Allemaal mensen die stage hebben gelopen of even een studiepauze hebben ingelast in een warm, ver land. In die landen hebben ze heel andere klokken dan wij in Nederland, die gaan minstens drie keer langzamer. Het schijnt te wennen. Ik ga me al weer verheugen op een lekker fietstochtje door de regen. Bah, wat een ongezellig weer is het hier toch. Afgelopen zondag een zinderende wedstrijd gezien: Quick tegen HVV. Eindstand 2-2. Jammer hoor, Quick had best kunnen winnen, waren beter. De theedansant heb ik overgeslagen. Jij en Renee waren er toch niet. Bovendien hadden wij nog een verjaardagsetentje van Mark tegoed. Zo zie je maar weer: alle goede dingen gaan voorbij. Maar niet getreurd, volgend jaar gaan we vast weer een keer "theedansen". Zoals beloofd, ga ik nu proberen te regelen dat jullie extra fotoruimte krijgen. Ik reken op een prachtige reportage.
    Kus Helen

• 21 Februari 2009 - 14:55

Hans En Ria:

Hoi vriend en Paulien Heb je daar al een postbode gezien? wel fijn dat easy leventje,en een leuk huisje en tuintje.