Goodbye India! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van paulien en daniel - WaarBenJij.nu Goodbye India! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van paulien en daniel - WaarBenJij.nu

Goodbye India!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg paulien en daniel

10 Augustus 2009 | Nepal, Kathmandu

We zijn inmiddels na een zeer korte vlucht (30min) in Nepal beland! De eerste indruk is super! We zitten in een erg leuk guesthouse vlak naast de chaos van Thamel, the place to be in Kathmandu.

De afgelopen week zijn we een beetje met gemixte gevoelens doorgekomen. We hebben allemaal heel leuke dingen gedaan, maar zijn verschrikkelijk genaaid door een toeristen bereau (die in de lonely juist als betrouwbaar werd omschreven).

De toer door Delhi was erg leuk, maar ook erg warm. Iedere keer weer vluchten naar onze AC auto. Je merkt dat ze in dit deel van india erg gewend zijn aan toeristen, overal wordt je 'lastig gevallen' met toeristisch trekjes als riskja? tourguide? postcards? Ook moet je echt overal voor betalen, zelfs bij de gratis Jaz Mahal (enorme moskee)ben je zo weer 10 euro kwijt voor je schoenen, jurkje, foto toestel en dat soort dingen.... ach het hoort erbij. Het is alleen jammer dat al dit geld niet naar de arme mensen gaat, want dat is er zeker in een stad als Delhi.

De dag daarna zijn we met de taxi (alle treinen zaten voor de komende 5 dagen vol geboekt) naar agra gereden. Na een warme nacht zijn we de volgende dag bij zonsopgang naar het wonder van India gegaan, de Taj Mahal!! En een wonder dat is het zeker, echt schitterend om te zien. Na de Taj hebben we de andere toeristische attracties als de baby Taj en Agra Fort bekeken. Die zelfde avond stapte we in de nachttrein naar Varanasi.

Tja Varanasi, wat kan je er van zeggen... Het is vooral een arme stinkstad. De Ganges (Ganga of Gangaji, zoals de indiers het noemen) is prachtig om te zien, alleen jammer dat het overal zo stinkt. De boottocht bij zonsondergang was schitterend, maar ook bizar aangezien we een crematie ceremonie van dichtbij hebben meegemaakt. Waar andere toeristen het een fantastisch attractie vonden, hielden wij er toch wel een naar gevoel aan over.... De offer ceremonies, die gepaard gaan met veel muziek, vonden wij een stuk leuker om te zien! Wat ook opviel in Varanasi waren de vage figuren, wij vielen in Varanasi duidelijk uit toon.

Waar we in Kumily nog dik moesten betalen om aapjes te zien, konden we de aapjes hier vanuit onze kamer zien. We dachten dat het gaas voor de ramen tegen de muggen was, toen we de deur open lieten staan voor wat frisse lucht, kwamen we erachter dat dit tegen de apen was. Een van de aapjes had duidelijk hoofdpijn aangezien hij heen hele strip paracetamol uit paulien der tasje jatte!

Vandaag gaan we eens kijken wat voor trektoer we kunnen boeken!

Groetjes Paulien en Daniel

• 10 Augustus 2009 - 08:25

Helen Kersten:

Hoi wereldreizigers, mooie avonturen beleven jullie. Schitterende plaatjes. Wel idioot dat hier de kranten vol staan van al het natuurgeweld in India en dat jullie frank en vrij rondreizen. Maar ja, gelukkig is het een enorm land en ik begrijp dat jullie geen last hebben van de overstromingen. Ik ben altijd weer blij als vrienden uit dit soort landen weer veilig thuis zijn. Pauline (van Mark) was nog met haar ouders op Java toen die bomaanslag was. Eigenlijk hadden ze die dag ook naar Djakarta zullen gaan. Maar goed, niet te lang over nadenken. Ik zie jullie weer in het Haagje. Nog veel plezier. X Helen

• 13 Augustus 2009 - 22:19

Maartje:

echt waanzinnig mooi die taj mahal!
    nog even genieten jongens,
    muchos besos vanaf het eiland xxx nichie

• 17 Augustus 2009 - 19:11

Vutter:

Hallo Paulien en Daan,schandalig dat ik zo traag reageer.We zijn j.l.zaterdag teruggekomen van vakantie.We zijn 4 weken in Zeeland geweest met prachtig weer.Vandaag maandag is Ria weer begonnen met werken en ik ben nu de huisman [ahum].Wij vinden jullie reisverslagen met de bij behorende foto's prachtig.Nog even dan zit het er weer op,dan begint het ''zware leven''.Wij wensen jullie nog veel plezier het aller beste gewenst,en kom veilig en gezond weer terug.Hartelijke groeten Ria Hans